My printer started to fail, el resin stick into pdms of the tank an does`nt print a thing

My printer started to fail, el resin stick into pdms of the tank an doesnt print a thing. I wanted to test the laser but didnt figured how.
I am using pc and window xp. I have changed the resin tank but the problem continues. I am from Argentina, And i and starting to freak out because it would be imposible to me to send the printer for replacement…I and very dissapointed, Please give me a hand…

@Ivo_Speranza

tenemos el mismo problema que tu en cuanto a comunicación, hace tiempo que estoy buscando quienes hablen español para hacer una comunidad de ayuda en nuestra lengua natal.

yo soy de mexico, y tampoco me es tan factible mandar la maquina a reparar.

para hacer la prueba del test de laser es facil.

tienes que ir al icono de tu escritorio de preform, dar click derecho y seleccionar propiedades.

en la pestaña de “acceso directo”

veras varias ventanas de información. en la primer pestaña. “destino” asegurate de que diga esto:

“C:\Program Files (x86)\Formlabs\PreForm\PreForm.exe” -diagnostic

principalmente la parte final despues de las comillas " -DIAGNOSTIC asi con un espacio despues de las comillas.

y das aceptar

despues ve y abre el software y veras una nueva pestaña que dice diagnoostic

It could be a smudgy mirror. Ask support for instructions on how to clean the mirrors. When the mirrors get smudgy one of the first signs is some sticking to the pdms layer. These stuck sections escalate the failure on later parts of the print. Later signs are tags, then “mushrooms” . The good news is that you don’t have to return the printer in order to clean the mirrors!

I can solve it, cleanning all internal mirrors…but i dont understand why or when it get smudgy…